מה ההבדלים בין איטום רגיל לבין איטום מרתפים?

מה ההבדלים בין איטום רגיל לבין איטום מרתפים?

תוכן עניינים

איטום מרתפים הינו בין השירותים המהותיים והחשובים ביותר בכל מבנה. האיטום הוא זה השומר על המבנה מפני חדירת נוזלים, החלשות של המבנה ובלאי מואץ. בכוחו של האיטום לשמר את הבניין או את הבית לשנים רבות יותר מאשר במקרים בהם הבניין אינו אטום כראוי.

ישנם מקרים בהם האיטום בצורתו הרגילה אינו מתאפשר. מקרים אלו כוללים איטום מרתפים ומקלטים, פירי מעליות ועוד. במקרים אלו יש לבצע את האיטום מתוך המבנה עצמו. לאיטום זה קוראים "איטום שלילי" וזאת מאחר ולחץ המים פועל מאחורי חומרי האיטום. בעוד שאיטום רגיל מגיע מחוץ לפני השטח, כאן האיטום הוא פנימי ומצריך עבודה מיוחדת.

ייחודיותה של מערכת האיטום השלילית הינה בחומרי האיטום בהם נעשה שימוש. חומרי האטימה הייחודיים נקראים חומרים הידראוליים והם לרוב עשויים מחומרים צמנטיים. בעוד שמערכות אטימה חיוביות וחיצוניות מבוצעות תוך שימוש בחומרים ביטומניים, כאן חומרים אלו לא מתאימים מאחר ולא מדובר בקירות החיצוניים של המבנה עצמו.

באילו מקרים מבוצע איטום שלילי?

איטום מקלטים שלילי מבוצע במקרים של מערכת איטום חיצונית לא יעילה אשר אינה מבצעת את העבודה כראוי. למעשה, איטום שלילי אינו מחליף את עבודות האיטום הבסיסיות אולם ישנם מקרים בהם אין דרך אחרת לאטום מבנים לבד מאשר באמצעות איטום שלילי. על מנת להבטיח ביצוע איכותי של איטום פנימי חשוב לוודא ניסיון ומקצועיות של מבצע העבודה. את עבודת האיטום הפנימי יש לבצע בצורה מדויקת לחלוטין וללא כל "קיצורי דרך".

חומרים מיוחדים לאיטום שלילי

איטום מקלטים שלילי במקרים רבים מצריך חומרים מיוחדים לאיטום. חומרים אלו מיועדים במיוחד לסדקים וכוללים תערובות מיוחדות המבוססות על צמנט ויוצרו לשיקום של בטון על ידי הזרקת פוליאוריטן ואפוקסי. חומרים אלו מוזרקים ישירות לתוך הסדקים וחודרים עד לעומק רב. כדי להבטיח עבודה איכותית חשוב שבעל המקצוע ומבצעי העבודה יכירו היטב את המפרט של כל חומר ואת מטרת השימוש שלו. חברת איטום שאינה מכירה לעומק את החומרים השונים לא תוכל לבצע היטב את העבודה.

אופן ביצוע איטום מרתפים

איטום מרתפים מצריך את קילוף הטיח משכבות הקיר הקיימות עד שהקיר נחשף בהיותו בטון חלק. לאחר מכן חשוב להסיר את כל שכבות הטיח הקיימות עליו. יש להרים את הריצוף ואת שאריות הטיט שדבוקות לרצפה. חשוב לסתת את הפינות ולהסיר חלודה. כמו כן יש לבצע תיקוני בטון ולמרוח שכבת יסוד צמנטית. יש ליצוק רולקות בטון במקומות הנחוצים לאיטום איכותי.

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן