סיוד והלבנת גגות

זפת מהווה כבר שנים רבות כאחד מהאמצעים הנפוצים והפופולאריים ביותר לאיטום גגות. יחד עם זאת, מכיוון שהזפת מהווה כחומר אשר נוטה להתחמם בשמש (אשר כידוע, במדינתנו החמה היא זורחת כמעט כל השנה) ואותה חשיפה מוגברת לשמש עלולה לגרום לה להתנפח ואפילו להתפוצץ. החדשות הטובות הן שיש פתרון איכותי למצב זה, אשר בא לידי ביטוי בהליך של סיוד גגות. מלבד לפעולה משלימה לעבודת זיפות גגות, סיוד גגות טומן בחובו עוד קשת רחבה של יתרונות ובין היתר, תרומה משמעותית לכל מה שקשור לבידוד הטרמי בדירות אשר מצויות בקומה העליונה. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות הרבים של הסיוד, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את החברה אשר תבצע את העבודה – כאשר, יש לוודא שהסיוד יתבצע בצורה יסודית ואיכותית ותוך התאמה פרטנית לאותו הגג.

סיוד והלבנת גגות

מה הפתרון ולמה קוראים לו סיוד גגות?

כדי לפתור את הבעיה יש צורך להלבין את הזפת. הלבנת הזפת יכולה להיות הפתרון הכי טוב כאשר באופן פיזיקלי הצבע הלבן מחזיר את רוב קרני השמש וכך שכבת הזפת שמתחת לשכבה הלבנה כלל לא תתחמם. בעבר קראו לפעולה סיוד גגות ועד היום השם נשאר נפוץ בקרב הציבור וכמה קבלני איטום כיוון שסיד הוא החומר הלבן שבו השתמשו והוא גם אחד המפורסמים ביותר. עם זאת הסיד הוא חומר לא שימושי כל כך כיוון שהוא נשטף בגשם די בקלות ולכן משתמשים בחומרים אחרים, טובים ממנו.

בידוד טרמי

כידוע, צבעו של הסיד הינו לבן – מה שגורם לכך שסיוד הגג יאפשר יצירת בידוד ברמה גבוהה, מפני קרני השמש.  הצבע הלבן ידוע ביכולת שלו להחזיר את קרני השמש, מה שיגרום לכך שהגג יישאר קר ונעים יותר. מהסיבה הזאת, בשנים האחרונות גם רבים מאלו שבוחרים לאטום את הגג באמצעות יריעות ביטומניות מבקשים ליהנות מיתרונות השימוש בחומרי ההלבנה החשדניים וזאת, במטרה ליהנות מאותו בד איכותי.

שמירה והגנה על חומרי האיטום

קרני השמש עלולות לגרום לנזק עצום לזפת, כשבמקרים מסוימים, חשיפה לקרני השמש אף עלולה  לגרום לזפת לשנות את מצב הצבירה, להפוך אותה לנוזלית ולגרום למצב בו היא גולשת מהגג המשופע לכיוון המרזב – מצב אשר עלול לחסום את מעבר המים אל המרזב.  מהסיבה הזאת, במקרים של גגות מזופתים, קיימת חשיבות גבוהה לסייד או להלבין את הגג. לעומת זאת, כאשר עושים שימוש ביריעות ביטומניות אומנם אין חובה שכזאת, אבל כפי שצוין קודם לכן, להלבנת הגג ישנם יתרונות אשר יכולים לבוא לידי ביטוי גם במצבים שכאלו.

ההבדלים בין סיוד גג לבין הלבנת גג

כל מי שיתחיל בהליך חיפוש מידע לגבי סיוד גג בית משותף, עתיד להיחשף גם ללא מעט מידע לגבי הלבנת גגות. בשנים האחרונות יצאו לשוק לא מעט חומרי הלבנה לגגות (אשר הינם למעשה, צבעים אקריליים) ייעודם של חומרים אלו הוא להחליף את הסיד – כאשר, חלק מאותם חומרי הלבנה, מיועדים לא רק לשימוש על גגות אשר עבר זיפות, אלא גם לגגות אשר נאטמו באמצעות יריעות ביטומניות.

 למרות שחומרי הלבנה אלה נחשבים כעמידים במיוחד ומתאפיינים באיכות גבוהה, חשוב להדגיש שגם היום, שימוש בסיד על גבי גגות אשר עברו זיפות, נחשב כדרך איכותית ויעילה להגנה על הגג – וכאן חשוב לציין, כי אנשי מקצוע מנוסים בתחום סיוד גגות, יודעים להתאים ולעשות את השימוש בחומרים האיכותיים והמתאימים ביותר לאותו הגג, בהתאם לסוג האיטום הקיים עליו ולמצבו.

מחיר סיוד גג

טווחי המחירים של סיוד גג בית משותף הינו רחב במיוחד ומתבסס על לא מעט פרמטרים, שחשוב להיות מודעים אליהם ובין היתר: גודלו של הגג (ככל שהגג יהיה גדול יותר, גם מחיר הסיוד יהיה גבוה יותר), מידת הנגישות אל הגג (במידה והנגישות לגג הינה קשה, גם העבודה תהיה יותר מורכבת וארוכה והמחיר יהיה בהתאם). כמות הדוודים והאלמנטים על הגג (פינוי אותם אלמנטים הופך גם הוא את עבודת הסיוד למורכבת וארוכה יותר ולכן, גם משפיע על המחיר). לכן, כאשר מבקשים הצעת מחיר, חשוב להיות מודעים לאותם הפרמטרים אשר עלולים לייקר את עלות העבודה.

שאלות ותשובות נפוצות:

מטרת סיוד והלבנת גגות היא להגן על הגג מפני נזקי השמש, מים ופגעי מזג האוויר. סיוד והלבנת גגות יוצרים שכבה מגן על הגג, אשר מונעת ממים לחדור לתוך הגג ומונעת מהשמש לגרום לנזק ליריעות האיטום.

לסיוד גגות ניתן להשתמש בסיד או בצבעים אקריליים. לסיד יש יתרונות של מחיר נמוך יותר וזמינות גבוהה יותר של אנשי מקצוע, אך הוא פחות עמיד בפני פגעי מזג האוויר מאשר צבעים אקריליים. צבעים אקריליים הם עמידים יותר בפני פגעי מזג האוויר, אך הם יקרים יותר וזמינים פחות אנשי מקצוע שיכולים לבצע את העבודה.

תשובה: היתרונות של סיוד גגות הם:

  • מחיר נמוך יותר
  • זמינות גבוהה יותר של אנשי מקצוע
  • ניתן לבצע באופן עצמאי

החסרונות של סיוד גגות הם:

  • פחות עמיד בפני פגעי מזג האוויר
  • עלול להתקלף עם הזמן
  • פחות אסתטי

תשובה: היתרונות של הלבנת גג הם:

  • עמיד יותר בפני פגעי מזג האוויר
  • פחות עלול להתקלף
  • מראה אסתטי יותר

החסרונות של הלבנת גג הם:

  • מחיר גבוה יותר
  • זמינות נמוכה יותר של אנשי מקצוע
  • לא ניתן לבצע באופן עצמאי

הבחירה בין סיוד גגות להלבנת גג תלויה בצרכים ובתקציב שלכם. אם אתם מחפשים פתרון זול ופשוט, סיוד גגות יכול להיות הבחירה הנכונה עבורכם. אם אתם מחפשים פתרון עמיד ואסתטי יותר, הלבנת גג היא הבחירה הנכונה עבורכם.

מומלץ לבצע סיוד או הלבנת גג אחת לשנה. ביצוע סיוד או הלבנת גג באופן קבוע יעזור להגן על הגג מפני נזקים ולשמור עליו במצב תקין.

סיוד גגות ניתן לבצע באופן עצמאי, אם יש לכם את הידע והניסיון הדרושים. הלבנת גג היא תהליך מורכב יותר הדורש ידע וניסיון מקצועיים, ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

סיוד או הלבנת גג הם תהליכים שיכולים להיות מסוכנים, אם לא מבוצעים כראוי. סכנות אפשריות כוללות:

  • נפילה מגובה
  • חשיפה לחומרים מסוכנים, כגון סיד
  • דליקה

לכן, חשוב לבצע סיוד או הלבנת גג רק על ידי איש מקצוע מיומן ובעל רישיון.

סיוד והלבנת גגות הם שני תהליכים חשובים להגנה על הגג מפני נזקי השמש, מים ופגעי מזג האוויר. סיוד גגות הוא תהליך פשוט יחסית שניתן לבצע באופן עצמאי, אך הוא פחות עמיד בפני פגעי מזג האוויר מאשר הלבנת גג. הלבנת גג היא תהליך מורכב יותר הדורש ידע וניסיון מקצועיים, אך הוא עמיד יותר בפני פגעי מזג האוויר ומעניק מראה אסתטי יותר.

הבחירה בין סיוד גגות להלבנת גג תלויה בצרכים ובתקציב שלכם. אם אתם מחפשים פתרון זול ופשוט, סיוד גגות יכול להיות הבחירה הנכונה עבורכם. אם אתם מחפשים פתרון עמיד ואסתטי יותר, הלבנת גג היא הבחירה הנכונה עבורכם.

חשוב לבצע סיוד או הלבנת גג באופן קבוע, אחת לשנה. ביצוע סיוד או הלבנת גג באופן קבוע יעזור להגן על הגג מפני נזקים ולשמור עליו במצב תקין.

*התוכן באתר זה מוגש למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. בעלי האתר לא יישאו באחריות לכל נזק, ישיר או עקיף, שייגרם כתוצאה מהסתמכות על המידע המופיע באתר זה.

בעלי האתר עושים מאמצים לעדכן את המידע באתר באופן שוטף, אך אין הם יכולים להבטיח שהמידע תמיד יהיה מדויק או מלא. בנוסף, בעלי האתר אינם אחראים לתוכן של אתרים אחרים אליהם מופיעות קישורים באתר זה.

הנך מוזמן להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך בכל שאלה או בעיה הקשורה לתוכן באתר זה.

למידע נוסף והזמנת שירות סיוד והלבנת גגות,

צרו קשר והנציגים של איטום עדן ישמחו לעמוד לשרותכם!

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן