למה חשוב לבצע איטום מרתף

איטום בהתזה

תוכן עניינים

מבנים תת קרקעיים כגון מרתפים ומקלטים חשופים לרטיבות, נזילות והצפות יותר מאשר מבנים הבנויים על הקרקע, מים מוצאים את דרכם דרך קירות המקלט או המרתף, חודרים דרך הרצפה או אפילו מן התקרה אם מדובר במבנה שקוע לחלוטין. כמו כן, מבנים תת קרקעיים חשופים לנזילות מצינורות ביוב ומים.
חדירה של מים למבנה תת קרקעי עשויה לגרום לנזקים חמורים לתשתית ולרכוש, בעיות עובש, קצרים במערכת החשמל ובמקרה של מקלטים לסיכון חיי אדם. איטום מקלטים ומרתפים באופן מקצועי ונכון יבטיח מבנה תת קרקעי "יבש" לאורך שנים רבות.

חשיבות איטום מרתפים בשלב הבנייה

ישנה חשיבות גדולה לתחום של איטום מבנים תת קרקעיים בשלב הבנייה. איטום מבנים נכון עוד בשלב בניית המבנה יחסוך את הצורך לאיטום פנימי יקר מאוד הגוזל זמן רב. בנייה נכונה של מבנים תת קרקעיים ושילוב של מערכות איטום אינו משימה קלה ויש לעשותה בעזרת חברה המתמחה בתחום אשר תשולב לאורך כל תהליך התכנון והבנייה.

איטום מרתף לאחר הופעת רטיבות

לצערנו הרב, פעמים רבות בעלי בתים נתקלים בהופעת רטיבות ונזילות חמורות במרתפים ומקלטים שלא נאטמו כראוי בשלב הבנייה. בנייה רשלנית מסוג זה נפוצה ולרוב הסיבות הן שימוש בחברה שאינה מתמחה בתחום האיטום או שימוש בחומרים זולים ולא איכותיים.
ניתן לפתור בעיות רטיבות על ידי איטום מבנים פנימי. איטום מרתפים ומקלטים קיימים הוא תהליך ארוך אשר משמך לא פחות משבועיים וכולל פירוק של התשתיות הקיימות – ריצוף, חיפוי, טיח, צבע, חלקי בטון ועוד. לאחר חשיפת הבטון הנקי וחלקי שלד חלודים אלו עוברים טיפול מיוחד נגד רטיבות. עבודת ההכנה עשויי להמשך ימים רבים. עבודת האיטום כוללת שימוש בחומרי איטום צמנטיים וחומרים משלימים כאשר שכבת החומר הצמנטי עשויה להגיע עד ל5 ק"ג חומר למ"ר.

כיצד לוודא כי העבודה נעשית כראוי?

כאמור, איטום מרתפים או איטום מקלטים נכון ומקצועי כבר בשלב הבנייה יחסוך מאתנו את הצורך באיטום חוזר הגוזל זמן רב ונחשב ליקר עד מאוד.

עבודה עם חברה מתמחה בתחום של איטום מרתפים ומקלטים הכרחית לשם ביצוע נכון. חשוב לבחור חברה בעלת מוניטין יציב, ניסיון והמלצות

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן