נזילה מהשכן למעלה 

איתור-נזילות-מי-גשם.jpg

תוכן עניינים

רטיבות או נזילה מהשכנים בתקרה למעלה

מה עושים עם רטיבות או נזילה מהשכנים בתקרה למעלה? ומה עושים במקרה שהשכן מסרב לתקן את הנזילה? 

יחסי שכנים (והסבלנות שלנו) עומדים למבחן כשמדובר בנזילות שמגיעות מהדירה העליונה – השכן מסרב להכיר בעובדה שהנזילה מגיעה מדירתו? לא מוכן לשלם עבור התיקון? לא מוכן בכלל לערוך תיקון? אל תייאשו – יש מה לעשות בנידון ועם סדר פעולות חכם בסופו של דבר תוכלו 'לשכנע' את השכן הסרבן. אז מה עושים עם נזילה מהשכן? התשובות בהמשך!

איטומים

נזילה מהשכן - מה עושים?

ראשית יש ליצור קשר עם בעל הדירה מעליך ולהסביר לו שיש נזילה מהתקרה שלו שחודרת אליכם לבית. בקשו ממנו לבדוק  אם הוא רואה מקור מים אצלו בדירה שעשוי לגרום לנזילה. בדקו בפוליסת הביטוח שלכם על מקרה של נזילה מהשכן למעלה ועל האחריות לנזק.

במקרה כזה השכן אחראי לביצוע תיקונים ולפצות אתכם על הנזק שנגרם. אם מדובר במקרה חירום, ואתם מבצעים את התיקונים באופן עצמאי, בקשו את אישורו של השכן בכתב, בתוספת סיכום לגבי התשלום שיבצע לכסות את התיקונים שלכם.

תעדו כל דבר אפשרי בתמונות, כולל נזקים אפשריים שעשויים להתקיים גם בעתיד. רק לאחר מכן, טפלו בתיקונים ובניקיון. אל תשכחן להודיע לדיירים אחרים שיש נזילה מהשכן מלמעלה, במידה וקיימת נזילה גם בקווי וחיבורי חשמל. אכן לא פשוט לשכנע שכן שמסרב לתקן נזילה מדירתו, במיוחד אם הוא לא משוכנע שמקור הנזילה אצלו. לכן, השלב הראשון הוא לאסוף 'ראיות':

איתור מקור הנזילה – ניתן היום לאתר נזילה גם בלי לשבור קירות ובלי לעשות חורים בתקרה. בעזרת מצלמה טרמית ש'רואה' חום ניתן לאתר מקור של נזילה גם בעומק הקיר. יש לציין כי נדרשת מומחיות וניסיון בקריאת התוצאות של הבדיקה כך שיש לוודא שהמומחה שמגיע אליכם אכן מחזיק בדי ניסיון בתחום. לאחר הבדיקה המומחה יגיש לכם דו"ח מסודר עם מסקנותיו.

אינסטלטור – אינסטלטור יבחן את הדו"ח של הבודק, יערוך בדיקות משלו (בעיקר ויזואליות ועל סמך ניסיונו) וימליץ על דרכי פעולה כולל הצעת מחיר לתיקון.

איטום – התייעצו עם יועץ איטום שיוכל להגיש גם הוא את המלצותיו כולל הצעת מחיר תיקון הנזק.

התייעצות – תוכלו להתייעץ גם עם מהנדס בניין ו/או שמאי במידה ומדובר בנזק גדול.

עכשיו קחו את כל 'הניירת', קחו נשימה עמוקה וגשו אל השכן עם הוכחות.

סיבות אפשריות לנזילות מהתקרה

לרוב הבעיה נגרמת מליקויים בדירתו של השכן למעלה. אך לעיתים, הנזילה יכולה להיות כתוצאה מצנרת לקויה של הבניין, ולאו דווקא נזילה מהשכן מלמעלה.

 

להלן פירוט של בעיות אפשריות, לנזילה מהשכן מלמעלה:

 

  • נזילה מהמקרר
  • נזילה ממדיח כלים
  • כיורים ואמבטיות סתומות
  • אסלות סתומות
  • נזילות ממקלחות

 

להלן פירוט של בעיות אפשריות, בצנרת הבניין:

 

  • צינורות קפואים
  • נזילות מצנרת מזגנים
  • ספרינקלרים מקולקלים
  • נזילות בחימום מים מרכזי
  • כשל בצנרת

נזקים אפשריים

רטיבות היא סיטואציה המזיקה לבריאות, וזקוקה לטיפול מידי בשל בעיות הטחב. ניגוב המים לאחר תיקון אינו מספיק. עשויים להיגרם נזקים גם לחפצים ורהיטים שספגו רטיבות.

 

קיימים נזקים אפשריים, שלא ניתן לראותם:

 

  • התיקרה מאבדת מחוזקה
  • הרהיטים שספגו מים, מתנפחים ונרקבים
  • שטיחים, בעיקר מקיר לקיר, סופגים את המים ומפיצים טחב וריח רע
  • טחב נוצר באופן מידי, כ-24 שעות לאחר שמתחילה הנזילה

מה עושים כשהשכן מסרב לתקן את הנזילה?

פניה לוועד הבית ולאגודה לתרבות הדיור

וועד הבית שלכם קיים לא רק כדי לאסוף דמי וועד בית אחת לחודש אלא גם עבור טיפול במקרים שכאלו. תוכלו לגשת אל יו"ר ועד הבית, להציג בפניו את הדו"חות של אנשי המקצוע ולבקש ממנו לדבר עם השכן ולשכנע אותו – ולו לשם יחסי שכנות טובים – לתקן את הנזק.

וועד הבית לא הצליח לעזור? אם הבניין בו אתם גרים חבר באגודה לתרבות הדיור תוכלו לפנות אליהם לעזרה. האגודה מעמידה לרשות חבריה 'מוסד בוררות' המנוהל על ידי משפטנים ופועל להסדרת חילוקי דעות וסכסוכי שכנים. 'מוסד הבוררות' מחייב הסכמה של שני הצדדים ומתנהל על פי כל חוקי הבוררות הסטנדרטיים (כלומר – אם השכן מסרב לא ניתן להכריח אותו). כמו כן, תוכלו לקבל ייעוץ משפטי לפני פנייה לעורך דין (בהמשך) כדי לברר אם 'יש לכם קייס'.

 

ביצוע תיקון עצמאית

לעיתים, אם מקור הנזילה מאפשר תיקון שלה מתוך דירתכם תוכלו לעשות זאת בבחינת 'כיבוי השריפה' ו'התחשבנות' לאחר מכן עם השכן. כך למשל אם מים דולפים ממרפסת ניתן לעשות עבודות איטום בחלקה התחתון כך שלכל הפחות אתם לא תוטרדו מהרטיבות יותר. אכן לא מדובר בפתרון אופטימאלי כי אם השכן מסרב לביצוע התיקון הרי שהוא לא יסכים גם לשלם עבורו. עם זאת, במידה ומדובר בנזילה שמפריעה למהלך החיים התקין (עובש, רטיבות וכו') או שמהנדס הבניין/בודק קבע שיש חשש ליציבות המבנית של האזור עדיף לתקן על חשבונכם ולמנוע אסון (התפוררות של חלק מקיר או תקרה עלולה בהחלט להיות מסוכנת).

 

פניה לעורך דין ותביעת פיצוי מן השכנים

במקרים בהם לא מצליחים למרות הוכחות חותכות וחוות דעת של בעלי המקצוע הרלוונטיים לשכנע את השכן לטפל בבעיה, תוכלו לפנות אל עורך דין. עורך הדין יבקש כמובן לראות את חוות הדעת של בעלי המקצוע ועשוי אף לבקש מכם חוות דעת נוספת (למשל של שמאי שיעריך את שווי הנזק). ברוב המקרים, מכתב שנשלח מעורך דין מטעמכם המאיים בתביעה אם הנזקים לא יתוקנו יספיק. במידה וגם כאן עדיין אין מענה, לעיתים בלית ברירה יש לפנות אל בית המשפט. בית המשפט יכול לפסוק לכם פיצוי בו תשתמשו לתיקון הנזקים שנגרמו לדירה שלכם, לאיים בפסיקת פיצויים מוגדלים במידה והשכן לא ידאג לתיקון הנזילה או אם כבר דאגתם לתיקון בכוחות עצמכם לחייב את השכן בפיצוי על כך.

למידע נוסף על דרכים לאיתור וטיפול בנזילות מים – לחצו כאן

איתור תיקון וטיפול בנזילה מהשכנים לתוך הבית שלכם

יש לכם נזילה מהשכנים לתוך השטח הפרטי שלכם? לא יודעים מה לעשות, איך לפעול ולמי לפנות? חברת איטום עדן כאן בשבילכם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת צרו אתנו קשר 073-7769993

אולי יעניין אתכם גם:

איטום מרפסת המדריך המלא

איטום מרפסת: המדריך המלא

מרפסת היא מקום נהדר ליהנות מהנוף, מהאוויר הצח וממזג האוויר הנעים. אך ללא איטום מתאים, המרפסת עלולה להפוך למפגע של רטיבות, עובש וטחב. מדריך זה

קרא עוד »
איטום יריעות

יועץ איטום מוסמך

בהליך בניית בית חדש או טרם שיפוץ בית קיים, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על נושא איטום הבית. כידוע, הקפדה על תכנון איטום ברמה גבוהה,

קרא עוד »

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן