ביטוח ופיצוי נזיקין לדיירים כתוצאה מעבודת איטום לקויה

ביטוח ופיצוי נזיקין

תוכן עניינים

למי פונים ואת מי תובעים במקרה של עבודת איטום לקויה?

לא חסרים מקרים בהם עם החורף הראשון, פתאום הדיירים מגלים שיש תקלה באיטום של הגג, וזאת כיוון שרטיבות מתחילה להופיע ולהתפשט על גבי הקירות.

בסיטואציה שכזו יש לעשות מעשה, למצוא את המוקד הבעייתי וכמובן שלהזמין איש מקצוע על מנת שייתן מענה ויאפשר לעבור את ימי החורף בשלווה, מבלי שעוד נזק יוסב לדירה ועל מנת שניתן יהיה לחוש בתחושת ביטחון ולא להיות טרודים מכך. כידוע רטיבות על הקיר היא רק הסימפטום החיצוני, ומעבר לכך הבעיה עלולה להתפשט לכדי בעיה של פטריות ועובש, וכאן כבר מדובר לא רק על ייבוש וסיוד הקיר מחדש, אלא גם על סכנה בריאותית שגם היא מצריכה מענה מקצועי.

חברת ביטוח

אם כן נשאלת השאלה מי הוא הגוף האחראי, מהכיס של מי ייצא הכסף על מנת להעניק פתרון. ראשית כל הכול תלוי בסיטואציה. יש מקרים בהם הבית כבר קיים שנים ופתאום מופיעה הבעיה. במקרים שכאלו נהוג להפעיל את חברת הביטוח, (בהנחה והדיירים מבוטחים). במקרים אלו חברות הביטוח נוהגות לצרף חוות דעת חובבנית, כך שיוכלו לצאת כשידם על העלינה, כלומר שלא יאלצו לשלם על כך. במקרים כאלו יש להיות מעורבים בבחירת איש המקצוע, על מנת שהוא יהיה נטרלי.

קבלן

במקרה בו מדובר על בית חדש שרק יצא מידי הקבלן והוא מגלה סימנים של איטום לקוי, במקרים אלו נהוג לפנות אל הקבלן, כיוון שאחד מהסעיפים שנהוג לחתום עליהם, זה שאם יש בעיה בבנייה בטווח סביר מיום המעבר, חובת התיקון חלה על הקבלן, ועליו לתת פתרון בטווח זמן סביר. קבלן שמבקש לשמור על שמו הטוב ולהימנע מהפרת חוזה, יעמוד במילה שלו ועל כן ישלח את הצוות שלו על מנת שיאתר את הבעיה ויעניק פתרון.

בעל מקצוע בתחום האיטום

בהנחה ומדובר על בית שנעשתה בו לאחרונה עבודת איטום והתגלה בה כשל, נהוג לבקש פיצוי מהחברה מולה עבדתם. אין להבטיח במקרים אלו שתהיה היענות ולא פעם ניתן להיתקל בהתחמקויות. במקרים אלו ניתן לצאת לתביעה. עם זאת לפני שנוקטים בצעד שכזה, מומלץ לוודא לפני כן מספר דברים, כך שבסוף לא תצטרכו גם לשאת בנטל המשפט וגם לצאת מופסדים. על כן יש לעבור על שלמות הגג, כך שיש לבדוק ששום חפץ חד כגון אנטנה לא נפל ופגם בשלמות עבודת האיטום, וכמובן שיש לבדוק ששום דבר לא חוסם את המרזבים ושהם ומאפשרים זרימה.

אחריות על עבודת איטום

חברת איטום גגות איכותית היא כזו אשר תציע אחריות לתקופה הגיונית. כאשר פונים לחברה מקצועית ניתן לדעת שגם אם תתגלה בעיה, ניתן יהיה לפנות אליה לטובת תיקון והיא תיקח את מלוא האחריות ותבצע את התיקונים הנדרשים, ובעת הצורך אף תפצה, אם אכן מדובר באיטום לקוי.

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן